Tarmac SL8 je jednoduše nejrychlejší – svou promyšlenou aerodynamikou, hmotností a zážitkem z jízdy předčí i tvá nejvyšší očekávání. Za posledních dvacet let a osm generací tohoto modelu jsme Tarmac SL8 vychytali do toho nejtitěrnějšího detailu, tak aby z něj nebyl pouze nejrychlejší člen řady Tarmac, ale jednoduše nejrychlejší závodní kolo na světě. Troufneš si na něj? Aerodynamické a lehké kolo na výhru nestačí – záleží na rychlosti, a rychlost závisí na nekompromisní kombinaci aerodynamiky, nízké hmotnosti, tuhosti a pružnosti rámu. Na základě dat ze závodů náš výzkumný tým Ride Science došel při simulacích k závěru, že Tarmac SL8 je opravdu nejrychlejším kolem historie – o 16,6 sekundy na 40km časovce, o 128 sekund na trase Milán – San Remo a o 20 sekund v legendárním stoupání na Tourmalet.
-
AERO OD HLAVY AŽ K PATCE: Aero prvky umísťujeme všude, kde na nich záleží – jde nám o funkci, ne jen o efekt. Tarmac se proto stal naším nejaerodynamičtějším silničním kolem vůbec. V souboji s odporem vzduchu předčí dokonce i Venge. Tarmac má proti vzduchu úplně novou zbraň: design hlavové trubky s přezdívkou Speed Sniffer. Sloupek vidlice, který udává šířku a tvar hlavové trubky, jsme posunuli dozadu, a díky tomu jsme mohli konstrukci směrem dopředu zešpičatět, aby mnohem lépe řezala vzduch. Tarmac SL8 má v rámci nových pravidel UCI nejužší a nejaerodynamičtější sedlovku, která výrazně snižuje odpor vzduchu kolem nohou. Taky už cítíš omamnou vůni vítězství?
-
MINIMÁLNÍ HMOTNOST, MAXIMÁLNÍ AERODYNAMIKA: Tarmac SL8 se inspiroval modelem Aethos. Splňuje veškerá minima UCI, a přitom nabízí nekompromisní aerodynamiku. Náš tým pro tebe připravil neuvěřitelně lehký rám o hmotnosti 685 gramů – o 15 % lehčí než Tarmac SL7 a lehčí než jakékoliv jiné kolo na World Tour*. Po vzoru modelu Aethos jsme odlehčili spodní a sedlovou trubku i zadní stavbu. Geometrie rámu nese váhu jezdce tak efektivně, že by na něm další vrstvy karbonu byly zbytečné. *Pokud tedy nepočítáme památnou etapu na Tour, kde Kasper Asgreen závodil na našem rámu Aethos o hmotnosti 585 gramů.
-
PEKELNĚ RYCHLÝ S POHODLÍM JAK NA OBLÁČKU: Tarmac SL8 oproti předchozímu modelu SL7 zesílil v poměru tuhosti ku hmotnosti o neskutečných 33 %. Jeho legendární živou a poslušnou agresivní geometrii, na kterou nedají dopustit nejlepší cyklisté a cyklistky světa, jsme tím posunuli na úplně novou úroveň. Tarmac SL8 má tužší pedály, přesnější řídítka a pružnější posed, který ho povýší na nový etalon pohodlí ve světě závodní cyklistiky. Díky konstrukci Rider-First Engineering si všichni jezdci a jezdkyně bez rozdílu mohou dopřát ten nejlepší požitek z jízdy. Tarmac SL8 je v sedle pružnější o 6 % a hravě s ním zvládneš i rozbité silnice. Přináší pohodlí, které u špičkových závodních kol jen tak nenajdeš. Zbytek geometrie i průchodnost rámu pro pláště až 32 mm jsme navrhli po vzoru osvědčeného SL7, tak aby se kolo mohlo podle potřeby obout i do objemnějších plášťů.
-
BOŘÍME HRANICE MEZI GENDERY: Rozdíly v genderu jsou v cyklistice ošemetnější, než se může zdát. Každé tělo je přece stavěné jinak – někteří cyklisté mohou mít konstituci jako cyklistky a opačně. Většina výrobců dělí kola na pánská a dámská, ale my považujeme takové rozdělování za bezpředmětné a zastaralé. Tarmac SL8 je navržený tak, aby si ho naplno užil úplně kdokoliv. Zboř s námi hranice mezi gendery.
-
Tarmac SL8 Expert je dostupné, a přitom špičkově vybavené kolo, které díky kompletní sadě Ultegra Di2 a zapleteným karbonovým kolům C38 s přípravou na bezdušové pláště létá jako blesk. Kokpit je vybaven představcem SL7 a hliníkovými řídítky Specialized Expert Shallow Drop.
RÁM |
Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc |
VIDLICE |
Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc |
OBJÍMKA |
Tarmac integrated wedge |
PŘEDSTAVEC |
Tarmac integrated stem, 6-degree |
SEDLOVKA |
S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset |
SEDLO |
Body Geometry Power Expert |
ŘÍDÍTKA |
Specialized Expert Shallow Drop, alloy, 125mm drop x 75mm reach |
OMOTÁVKA |
Supacaz Super Sticky Kush |
PŘEDNÍ BRZDA |
Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc 160mm |
ZADNÍ BRZDA |
Shimano Ultegra Di2 R8170, hydraulic disc 160mm |
ŘAZENÍ |
Shimano Ultegra R8170, hydraulic disc |
STŘED |
Shimano Threaded BSA BB |
ŘETĚZ |
Shimano Ultegra, 12-speed |
PŘEHAZOVAČKA |
Shimano Ultegra Di2 R8150, 12-speed |
PŘESMYK |
Shimano Ultegra R8150, braze-on |
PŘEVODNÍK |
52/36T |
KLIKY |
Shimano Ultegra R8100 |
KAZETA |
Shimano Ultegra, 12-speed, 11-30t |
PŘEDNI KOLO |
Roval C38, 21mm internal width carbon rim |
ZADNÍ KOLO |
Roval C38, 21mm internal width carbon rim |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ |
S-Works Turbo, folding bead, 700x26mm |
ZADNÍ PLÁŠŤ |
S-Works Turbo, folding bead, 700x26mm |
DUŠE |
Turbo Ultralight, 48mm Presta valve |
HMOTNOST |
7.20kg (15 lb, 14 oz) |
VELIKOST |
56 |
